torsdag 2 november 2017

Jag vill härmed göra en anmälan om ett paket som inte kommit fram till adressaten - Washington Post - i Washington DC, USA


Paketet har nummer ( Jag meddelar detta nummer till er via Messenger)

Brevet sändes tisdagen den 17 oktober kl 17.20 från Katrineholm, enligt PostNord skall det ta 4-6 arbetsdagar innan paketet är framme. Idag är det den 2 nov – dvs det är 16 dagar sedan det sändes – och paketet är fortfarande inte hos adressaten.

Brev är alltid viktiga men detta brevet är ett bland de viktigaste som jag någonsin har sänt. Paketet innehåller viktiga forskningsresultat, bl a två doktorsavhandlingar och en del övriga forskningsdata.

Brevet – som sändes som rekommenderat - är adresserat till  

Scott Higham, Washington Post, 1301 K Street, NW, DC, 20071 DC. USA

Dom har alltså väntat på att få detta brev sedan den 17 oktober.

Först kunde jag följa brevet på PostNord, men i och med att brevet lämnat Sverige så har jag följt upp det hela i http://bit.ly/2z62mEA USPS.com

I tre dagar – dock inte igår - har jag kunnat läsa följande på denna site:
October 31, 2017, 9:15 am
In Transit to Destination
ON ITS WAY TO WASHINGTON, DC 200710003
Dom har alltså noterat vid flera tillfället att brevet är på väg, från någon sorteringsstation i Washington DC, dvs den sista biten kan inte vara många metrar.

Hur kan detta vara möjlig????

Ulf Jonasson

PS.

Kom nu bara inte med upplysningen att ni inte har ansvarig för mera än biten i Sverige, jag utgår från att ni är så pass anständiga att ni tar kontakt med motsvarande postmyndighet i Washington DC

---------------------------------------------------------
Doctor in Public Health (PhD) and Journalist
Stortorget 6, SE-641 30 Katrineholm, Sweden
Tel. 0150-10290 och 0730-232600

---------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar