onsdag 14 december 2016

Kan man ens ha den minsta förväntan på PostNord att något skall fungera?


Jag brukar beställa böcker och en del annat sått och gott via Amazon/UK. Paketet sänds då från England. Den här gången har det varit värre än någonsin, ty för att jag skall få mitt paket som har varit på väg från Malmö sedan den 5 dec. Efter detta hittar jag 16 noteringar på vart mitt paket varit, och jag har fortfarande inte fått det, efter att ha spårat paketet via PostNord.

Ten days to Katrineholm – från Malmö, vad ger Du mig för den?

Eftersom vi numera bor i Katrineholm brukar vi uppge det som adress, dvs att paket skall levereras dit. Den 7 dec kom paketet till Katrineholm, men av någon anledning gick det inte att levereras – står det i handlingarna - och då tyckte nån smart person följande: Då skickar vi grejerna till Eskilstuna, Hemköp där passar. Det är bara 60 km dit och det är sannolikt lika långt tillbaka. Resan skall enligt Eniro ta 57 minuter.

Jag har nu spårat paketet och förutom Malmö, Katrineholm, Eskilstuna ock Toftanäs nämns också Örebro. I Örebro tycks mitt paket ha varit fyra gånger, visserligen bor barn och barnbarn där, men ändå.

Det tycks som att paketet dessutom har besökt PostNord ännu en gång. Den 9 dec, dvs i fredags – snart en vecka sedan - skall paketet alltså ha kommit till Katrineholm och då kan man ju tycka att Coop Konsum kan meddela detta – men det har inte gjorts.

Alla kan vi göra misstag, men en del göra väldigt mycket misstag. Ett par institutioner som gör en hel del misstag är Polisen och PostNord. Kanske får jag hyra in GW som brukar sitta och muttra om sitt missnöje med polisen. Kanske kan ha slå ett slag för PostNord också

Alltså fel kan göras, men när den stor a dumheten tycks komma in i ett system då är det inte kul.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar