söndag 19 juni 2016

Svenska forskare har upptäckt problem med opiater. Surprice, surprice


Det svenska alkohol-och drog etablissemanget har nu kråmat upp sig igen. Man har funnit att det är ett stort problem med smärtstillande preparat - främst s k opiater, och så slår man larm. Surprice, surprice.
Jag kan upplysa höga vederbörande att vi påtalade problemet - och började att arbete med det - redan hösten 1994, på den första av mina åtta framträdande på Läkarstämmorna (1994-2001) . I morron - den 20 juni - är det på dagen 15 år sedan jag presenterade min doktorsavhandling, och restriktioner vad gäller Dextropropoxifen påbörjades fem dagar innan jag försvarade min avhandling.
Det är intressant att studera dessa etablerade forskare, med sina höga tjänster - så dom kan hitta på och se nya problem. Bra jobbat grabbar, det är förståss nästan enbart män som har de högsta tjänsterna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar